Nye ansigter på skolen

IMG 2787

Glamsbjerg Fri-og Efterskole er så heldige at have ansat 5 nye spændende personligheder, som skal indgå i teamet omkring eleverne på skolen.

I efterskolen er Helle Gram Sørensen startet som skoleterapeut og vagtlærer. Helle er uddannet ergoterapeut og psykoterapeut, og hun glæder sig til at bruge sin uddannelse i en helt anden verden. Helle er nytilflyttet fra Århus, og nu ser hun frem til at lære ’sit nye hood’ på Fyn at kende sammen med kæresten Peter. I sin fritid kan vi finde Helle ude i naturen, hvor hun elsker at vandre og finde diverse spiser fra naturen. Helle søgte job hos os, da hun havde hørt godt om skolen, og da hun kunne lide, hvad hun læste på hjemmesiden om værdier og koncept. Passende tillægsord på Helle kunne være åben, rummelig og lyttende.

Efter 11 år på Hjalleseskolen som lærer for de mindste elever, er det en forfriskende oplevelse nu at være efterskolelærer for skolens ældste elever, fortæller Kristian Hillerup Lund Andersen, som er bosat i Ullerslev med sin kone, 2 yngste børn, hunden Luna og katten Gurli. Kristian er huslærer i hus 4, og så underviser han desuden i super-matematik, teknologi, guitar og samspil. Kristian har også musik med de store elever i friskolen. Aktiv og glad er passende tillægsord på Kristian. Der er også flere, der finder ham ret morsom. Kristian bruger naturligvis sin fritid med de små børn derhjemme, og sammen hygger de sig med at sejle i kano eller kajak, klatre og spille musik.

IMG 2787
IMG 2791
IMG 2799

Alberte Svejdal Bernsen har selv været efterskoleelev, og hun nød især at starte dagen med morgensang. Så da hun i sommer blev færdig ved Odense Seminarium som lærer, var det helt naturligt for hende at søge job hos os. Alberte er klasselærer i 6. klasse, hun underviser 7. i dansk, og så har hun madlavning og idræt med overbygningen. Man kan typisk finde Alberte på hendes løbeture med musik i ørerne eller fordybet i et godt brætspil. Alberte er et roligt og åbent væsen.

Alexander Tønder er ikke et helt nyt ansigt, da han faktisk har været på skolen i et år. Pga. Corona bliver han først formelt præsenteret nu. Alexander er uddannet på Den Frie Lærerskole i linjefagene dansk, historie, samfundsfag, musik og drama. Han bor i bofællesskabet Drejerbanken ved Skalbjerg sammen med sin kone, sine 2 børn og hunden Ekko. Som menneske er Alexander åben, reflekteret og kreativ. Han elsker at bruge sin tid på musik, at klatre og at bygge møbler. Alexander er i dette skoleår ansat som støtte i både efterskolen og friskolen.

IMG 2799
IMG 2792
IMG 2801

Sidst, men ikke mindst skal vi hilse på Esben Enrico Jørgensen, som dette år er ansat i efterskolen, hvor han er med på dykkerlinjen samt underviser i matematik og fysik/kemi. Esben har været tilknyttet efterskolen de sidste 4 år som ekstern dykkerinstruktør, og han blev så glad for skolen, eleverne og miljøet at han valgte at søge job hos os, så hans engagement kunne blive bredere. Esben er uddannet fra Skårup Seminarium i 2011, og på hans CV kan man finde ansættelse ved Klinteberg Efterskole og Lumby Skole. Esben bor i Tommerup med sin kone, 2 børn og fårehunden Nellie. I sin fritid vil Esben typisk være at finde på en mountainbike bane eller på havet i en kano eller kajak. Ofte vil han også være at finde under havets overflade, hvor han nyder vand-verdenen. Som menneske er han med sit rolige og lyttende gemyt et udpræget udemenneske.

Velkommen til Glamsbjerg Fri-og Efterskole.

Katja Eva Klitgaard