Glamsbjerg Efterskole er en almen efterskole med helt almindelige – og dygtige – lærere, og vi henvender os til helt almindelige unge mennesker med forskellige interesser, som du kan se af vores fagrække og vores udbud af linjer.

Dagligdagsbillede
Fællesskabet
Fællesskabsbillede

Optagelse

Vi optager elever til 9. og 10. klasse. Du skal være fyldt mindst 14 år inden skoleårets begyndelse, og vi ser gerne, at du har været på besøg på skolen, inden du tilmelder dig, så du ved, hvad du siger ja til :-)

Skoleårene 2023/2024 og 2024/2025:
Vi har i øjeblikket (oktober 2022) ingen ledige pladser i 10. klasse. Vi gætter dog på, at flere af de tilmeldte er skrevet op på flere efterskoler. Derfor synes vi, at I skal besøge os alligevel, så I er klar, så snart der skulle blive en ledig plads.

Læsning
Undervisning på Glamsbjerg
Afslapning

Vigtig info

Elever fra Grønland og andre to-sprogede elever skal læse her inden indmeldelse.

Elever med faglige eller personlige udfordringer skal læse om Inklusion og støtte her, inden de melder sig ind.

Elektronisk indmeldelse er hurtigst. Vil du tilmelde dig elektronisk, udfylder du blanketten her på siden og trykker send, når du er færdig; så kommer blanketten automatisk til skolens kontor, som sender jer en bekræftelse og en opkrævning på indmeldelsesgebyr.

NB: Undgå at bruge Explorer-browser, for så bliver indmeldelsen mangelfuld. Brug i stedet Crome eller andre.

Husk, at det ikke er nok at tilmelde sig via optagelse.dk, men at du også skal tilmelde dig direkte til vores efterskole.

Vi vil også gerne sende dig en brochure med indmeldelsesblanket, hvis du foretrækker det.

Indmeldelse

Hvert år tilbyder vi en række forskellige valgfag, som du vælger for et kvart år ad gangen.

Gå til valgfag

Løb