Sådan bor du

På GFE bor eleverne i elevhuse med ca. 12 elever i hvert hus, og der bor som regel både drenge og piger i husene.

Glamsbjerg stemningsbillede fra elevhus

Gør det personligt

Hvert elevhus har en fælles opholdsstue med et lille te-køkken, hvis I skulle have lyst til at lave lidt hygge-mad. I bor på værelser, der er udstyret med senge, bord og et par stole, skabe og reoler, og derudover er det op til jer at gøre jeres værelse personligt med små-møbler, plakater, billeder, nips og så videre.

Glamsbjerg Elevhus Maj 2017 - senge
Glamsbjerg Elevhus opvask
Glamsbjerg Elevhus Maj 2017
Gør jeres værelse personligt og hyggeligt

Dagligdagen
på GFE

272146393 4690447891074709 720078262564200276 N

Gode roomies

Et godt værelse er ikke noget, man får; det er noget, man skaber sammen.

En del af et efterskoleophold er, at man skal lære at være sammen med mange forskellige mennesker og anskue forskellighed som en styrke. Det er ikke ensbetydende med, at man nødvendigvis skal være bedste venner med sin roomie, men man skal respektere hinanden og få et godt bofællesskab til at fungere.

Hvis der er noget i bofællesskabet på værelset eller i huset, der ikke fungerer, vil jeres huslærer gerne hjælpe jer med at få talt om det og hjælpe jer med at finde gode løsninger.

Hvis en elev bor alene, eller hvis lærerne vurderer, at der er en bo-konstellation, der ikke er hensigtsmæssigt, kan det komme på tale, at der skal flyttes lidt rundt. I sådanne tilfælde har alle en forpligtelse til at bidrage positivt for at få fællesskabet til at fungere, så alle trives bedst muligt.