Om skolen

Kokkelinjen Glamsbjerg Efterskole

Efterskole med livsstil, linjer, faglighed og fællesskab

På Glamsbjerg Efterskole har vi klare holdninger til fællesskab, livsstil, trivsel og undervisning. Og vi har klare holdninger til, hvor stor skolen skal være, nemlig omkring 90 elever. Det er nok til at give dynamik, men ikke flere end at vi hurtigt kan lære hinanden at kende.

For os er det vigtigt, at du er dig selv, og at du er parat til at prøve kræfter med nye ting. Vi vil gerne møde dig som den du er, og vi lægger vægt på, at vi alle sammen – både elever og lærere – bidrager til en god stemning på skolen.

Som du kan se, henvender vi os til en masse forskellige unge. Det gør vi, fordi vi ser det som en kvalitet, at du møder en række vidt forskellige unge, der ikke nødvendigvis er lige som dig selv.

Glamsbjerg på tur
Livsstil på Glamsbjerg Efterskole
Teknologilinjen
Faglighed og fællesskab

Forskellige linjer

Forskellige unge kræver forskellige linjer. Derfor har du valget mellem linjer: Designlinjen, Livsstilslinjen, Musiklinjen, Fodboldlinjen, Pædagoglinjen og Kokkelinjen, samt en masse spændende valgfag.

Skolen prioriterer også boglig viden højt. I 10. klasse er undervisningen er på flere niveauer, og vil du have ekstra udfordringer kan du vælge superdansk, superengelsk og supermatematik.

Dit efterskoleår vil også rumme lejrskole og ture, emneuger og emnedage, aftenaktiviteter og en masse weekender med spændende oplevelser.

Yoga på Glamsbjerg
Stemningsbillede

Sådan finder du os

Glamsbjerg er måske ikke den mest berømte by på danmarkskortet, men her er både supermarkeder, idrætshal, svømmehal, friluftsbad og biograf, og så er der gode busforbindelser til Odense.

De fleste af jer, der skal besøge skolen, kommer forbi Odense, og er du i bil, er det lettest at køre via Assensvej 168, men bruger du GPS vil den ofte føre dig ad mindre veje forbi Krengerup Slot og Vestfyns Golfklub; det er også fin tur.

Kommer I fra Jylland, og vil I undgå at skulle omkring Odense, er det E20 indtil frakørsel 55 mod Aarup. Herefter rute 329 til Glamsbjerg. Kommer I med offentlig transport, vil I næsten alle skulle forbi Odense. Her går der busser til Glamsbjerg mindst en gang i timen. Gå ind på www.fynbus.dk og find køreplaner for 151-152.

Vi ligger op ad Krengerupskoven, men tæt ved byen. Når du er elev her, lærer du hurtigt smutvejen til byen at kende, og så tager det kun 5-10 minutter at komme til bussen.