To-
sprogede elever

Hvert år har vi omtrent en håndfuld tosprogede elever. Det kan være elever fra Grønland eller elever med flygtninge- eller indvandrerbaggrund. Den følgende tekst er henvendt til dem.

Glamsbjerg Efterskole kokkelinjen

Tosprogede elever i 10. klasse

Inden du begynder på Glamsbjerg Efterskole, er det vigtigt, at vi har fået afstemt forventningerne om hvilke fag, du skal have og hvilke afgangsprøver, du regner med at afslutte skoleåret med. Dine forældre eller din kontaktperson opfordres til at kontakte skolen, så vi kan aftale præmisserne for dit efterskoleår.

Når vi henvender os specielt til tosprogede i 10. klasse, er det, fordi det rent skema-teknisk er således, at eleverne i 10. klasse har mulighed for at gå på et hold med to-lærer-ordning i nogle af undervisningstimerne. Hvis du skal i 9. klasse og gerne vil tage den på Glamsbjerg Efterskole, skal dine forældre eller din kontaktperson henvende sig til skolen, og så tager vi en snak om, hvad der kan lade sig gøre.

Fællesfoto
Undervisningen på teknologilinjen på Glamsbjerg Efterskole
Kongespil
Bliv godt klædt på
Sang på Glamsbjerg
Billede fra undervisningen

Når du bliver elev på GFE, vil du

• komme til at bo i hus sammen med danske elever. Vi regner nemlig med, at du kommer på efterskole, fordi du vil have danske venner og blive bedre til at tale dansk.
  • have undervisning på hold med to-lærer-ordning i nogle af undervisningstimerne. Elever fra Grønland kan glæde sig over, at vi har en lærer, der også kan tale grønlandsk. Kan du ikke gå til den danske 10. klasse-prøve, laver vi en intern prøve til dig.
  • blive klogere på dansk kultur og danske traditioner.
    have det sjovt med at lære de danske elever at tale dit sprog.
    opleve et stærkt fællesskab.

Inden du melder dig ind, er det vigtigt, at du har læst skolens samværsregler.

Vi glæder os til at se jer.