Livsstil

Igennem temaer som Løb, Outdoor, Fitness og Kost bliver du klogere på dig selv og får rykket nogle grænser.

Fitnesslokalet
Drenge i vandet
Elev vandaktivitet

Vil du udfordres, og er du nysgerrig på sund livsstil generelt? Så er GFEs Livsstilslinje måske noget for dig.

Vi arbejder inden for 3 hovedområder:

• Outdoor (fx Løb, Mountainbike, Coretræning, Mini-triatlon, Kano, Klatring).
  • Street (fx Graffiti, Dans, Parkour).
  • Fitness og kost (fx Individuel styrketræning, Fitness center, Yoga, Sund kost).
Livsstil på Glamsbjerg Efterskole

Bliv den bedste udgave af dig selv

Mange tager på efterskole for at blive den bedste udgave af sig selv. Mange har gode intentioner om en sundere livsstil, både når det gælder kost og motion, og mange har lyst til at blive klogere på sig selv og andre. Livsstilslinjen sætter turbo på udviklingen.

Highfive

Undervisningens bærende element er motion, bevægelse, udfordringer og kost, og du får en aktiv og faglig undervisning med mulighed for at udfolde dig dér, hvor du er og tage det næste skridt.

Martin Livsstilslinjen
En linje, hvor du er fysisk aktiv på forskellige måder. Det er forskelligt, hvad man laver, men det er altid sjovt.
Martin Sarma
Elev på vandet
Eleverne løber

Sundhed på den sjove måde

Vi ønsker, at du kommer til at opleve sundhed på en måde, hvorpå du kan se det sjove, spændende og det gode ved at have fokus på dit helbred, og vi ønsker, at præsentere dig for værktøjer, der hjælper dig med at træffe gode valg for din tilværelse.

Livsstilslinjen får sæsonkort til Glamsbjerg Fitness, som de kan bruge både i undervisningstiden og i deres fritid.

Vi arbejder i løbet af året med at komme i god form, med at turde sig ja til udfordringer, og vi snakker om, hvordan god kost og motion kan øge livskvaliteten.

Oplev linjefaget gennem vores øjne

Et halvt eller et helt år?

På Glamsbjerg Efterskole vælger du linje for 1⁄2 år ad gangen. Vi lover dig, at du kan være på din favoritlinje i 1⁄2 år, men det er vigtigt, at der også er en anden linje, du kan se dig selv på.

Mange af vores elever ser det som en fordel, at de kan nå at prøve 2 linjer, mens de går på skolen. Andre kan godt lide at være på den samme linje hele året. Det afhænger af det samlede antal elever, der har ønsket linjen, om du kan være på den samme linje hele året.

Størstedelen af vores elever får deres ønsker opfyldt, hvad enten de har ønsket samme linje hele året eller to forskellige linjer.

Undtagelsen fra ovenstående er Pædagoglinjen, der har så stor søgning, at vi ikke en gang kan love, at man kan få den i 1⁄2 år. Vi arbejder dog løbende på at udvide elevtallet på linjen.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til ovenstående.

Udforsk vores andre linjefag