Teknologi

Teknologilinjen - i daglig tale TekLinjen - er for unge, der har lyst til at arbejde praktisk med teknik, konstruktion, robotter og innovation.

Teknologilinjen undervisning
Stemningsbillede fra teknologilinjen på Glamsbjerg
Stemningsbillede teknologilinjen

Er du nysgerrig, og kan du lide at fordybe dig i teknologi og innovation? Så er GFEs Teknologilinje måske noget for dig.

Vi arbejder inden for 5 hovedområder:

• 3D-print og industrielt design
  • Kodning og robotteknologi
  • Innovation og entreprenørskab
  • VR
  • Teambuilding
Glamsbjerg Efterskole teknologilinjen stemningsbillede

Fokus på det tekniske

Vi har fokus på teknik og innovation, herunder programmering, produktudvikling, forsøg og eksperimenter.  Derudover vil der være forskellige små kursusforløb i fx lodning, naturvidenskabelig arbejdsmetode,  objektprogrammering, etik og teknik samt dokumentation af jeres projekter.

Undervisningen på teknologilinjen på Glamsbjerg Efterskole

Vi arbejder med 3D-printere, tegneprogrammer, Lego Mindstorm, Arduino, kodning, Minecraft og VR. Vi starter dér, hvor alle kan være med, og efterhånden som du bliver dygtigere og mere erfaren, kan der blive mulighed for selvstændige projekter.

Jakob Tek
Tek er en virkelig fed linje, hvor du kan få lov til at 3d printe og lave sjove opfindelser.
Jakob K. B. Greve
Undervisningen på teknologilinjen på Glamsbjerg
Undervisningen på teknologilinjen

Gruppearbejde

Vi arbejder undersøgende, eksperimenterende og praktisk og inddrager teori, hvor det er relevant. Du skal være indstillet på, at du indimellem skal arbejde i grupper for at løse forskellige tekniske og fysiske opgaver.

Oplev teknologilinjen gennem vores øjne

Et halvt eller et helt år?

På Glamsbjerg Efterskole vælger du linje for 1⁄2 år ad gangen. Vi lover dig, at du kan være på din favoritlinje i 1⁄2 år, men det er vigtigt, at der også er en anden linje, du kan se dig selv på.

Mange af vores elever ser det som en fordel, at de kan nå at prøve 2 linjer, mens de går på skolen. Andre kan godt lide at være på den samme linje hele året. Det afhænger af det samlede antal elever, der har ønsket linjen, om du kan være på den samme linje hele året.

Størstedelen af vores elever får deres ønsker opfyldt, hvad enten de har ønsket samme linje hele året eller to forskellige linjer.

Undtagelsen fra ovenstående er Pædagoglinjen, der har så stor søgning, at vi ikke en gang kan love, at man kan få den i 1⁄2 år. Vi arbejder dog løbende på at udvide elevtallet på linjen.

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål til ovenstående.

Udforsk vores andre linjefag