Bogholder søges

Glamsbjerg Fri- og Efterskole søger erfaren bogholder

Glamsbjerg fællesskabsbillede

Kunne du tænke dig at arbejde i administrationen på en skole med børn og unge fra 5 til 17 år? Så er du må måske vores nye kollega. Vi søger en selvstændig og moden person med solid erfaring indenfor bogholderi og økonomi, der har lyst til at være en vigtig medspiller på kontoret, hvor din nærmeste kollega er skolens sekretær.

Dine opgaver

Du skal primært tage vare på debitorer og kreditorer, den daglige bogføring, budgetlægning, opkrævninger, betalinger, afstemninger, rapportering, inkasso og indberetninger samt klargøring til årsregnskab. Udover bogholderi-funktionen deltager du i de øvrige opgaver, der er på kontoret, herunder telefonbesvarelse, elevadministration, henvendelser fra elever, forældre, kollegaer og meget andet.

Du vil komme til at arbejde tæt sammen med kollegaer, ledelse og revision i en indholdsrig og varieret hverdag. Det er vigtigt, at du har lyst til at deltage i de fælles opgaver, der er i en lille afdeling, hvor alle er afhængige af hinanden.

Din profil

Vi forventer, at du har bred erfaring med bogholderi og er rutineret Office-bruger. Erfaring fra den frie skoleverden og især Komits programmer vil være en fordel. Vi følger i hovedsagen administrationskalenderen fra Efterskole- og Friskoleforeningen. Dertil er der etablerede rutiner ift. vores børnehave og vuggestue.

Du er velorganiseret, og du tager initiativ og ansvar. Hverdagen på kontoret er fra tid til anden præget af mange bolde i luften, så du skal kunne trives i et ind imellem travlt miljø og stadig kunne arbejde struktureret og omhyggeligt.

Arbejdstiden

Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer per uge på hverdage fra klokken 8. Ferier afholdes hovedsageligt i skoleferierne, og der er ganske få dage om året, hvor der arbejdes i weekenden. Du skal forvente aftenarbejde ifm. medarbejderrådsmøder, Efterskolernes Aften og det årlige regnskabsmøde med bestyrelsen. Dertil er der sene eftermiddage ca. 4 gange årligt ifm. budgetmøder med budgetudvalget.

Hvem er vi?

Glamsbjerg Fri- og Efterskole er en kombineret Fri- og Efterskole på 125 år. I Friskolen er vi 190 elever, i efterskolen har vi ved skoleårets start omtrent 95 elever og i Børnehuset er der plads til 63 børn. Vi aflønner cirka 50 fastansatte medarbejdere månedligt og har en solid økonomi og god likviditet.

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse 1. august 2023 og med løn inden for statens løntakster.

Læs mere om efterskolen på www.gfeskole.dk og om friskolen på www.glamsbjergfriskole.dk

Du er også velkommen til at kontakte forstander Henrik Gräs på 64 72 10 30/29 16 52 08.

Der er ansøgningsfrist 14. maj 2023, og vi forventer at holde ansættelsessamtaler 24. maj. Vi modtager ansøgninger pr. mail til kontor@gfeskole.dk